VYHLEDAVAČ PRODUKTU
Novinky

Získávejte nejnovější informace a akční nabídky z našeho eshopu.

Možné problémy při tisku

A - Špatný tisk - tisk je nekvalitní, chybí písmenka, plocha textu vynechává řádky, u barevných dokumentů/obrázků netiskne všechny barvy.

Inkoustové cartridge -možné příčiny a řešení

1. cartridge je prázdná či chybí jen 1 barva, například žlutá - stačí koupit novou cartridge či doplnit

2. cartridge je zaschlá - je třeba cartridge pročistit - vyndejte cartridge a ponořte tiskovou hlavu do horké vody (třeba v malé mističce, můžete přidat čistící prostředek na okna), nechte ji cca 30 minut nasáknout, poté důkladně osušte, vložte do tiskárny a spusťte čištění trysek. Popřípadě zvyšte kvalitu tisku na nejlepší. Pokud ani tak cartridge nedosahuje požadovaných výtisku, můžete ji k nám donést a nám se snad podaří cartridge uzdravit.

Inkoustové zásobníky - možné příčiny

Zásobníky jsou pouze nádržky s inkoustem a sami netisknou, nepřijdou totiž vůbec do kontaktu s papírem. Tento chybný tisk je způsoben znečištěnou či vadnou tiskovou hlavou v tiskárně.

Tisková hlava je soubor miniaturních trysek, kde každý soubor trysek má na starosti tisk z určité kazety (z černé, azurové, purpurové, žluté atd., dle typu tiskárny). Výše uvedené kazety uživatel při instalaci vkládá právě zeshora do tiskové hlavy, jejíž dno obsahuje právě trysky, které rozstřikují inkoust na papír. Pokud je nějaká z trysek ucpaná či znečištěná, tisk u dané barvy, o jejíž trysku se jedná, je slabší či vynechává nebo již netiskne vůbec.
Takový tiskový problém může být způsoben řadou faktorů například:
- znečištění trysek prachem či jinými nečistotami
- zaschnutí inkoustu v tryskách po delší nečinnosti tiskárny
- nečištění tiskové hlavy pomocí servisního programu v ovladači Vaší tiskárny
Pro takový případ mají právě tyto tiskárny určen program čištění tiskových hlav v ovladači tiskárny ve Vašem počítači. (Start, ovládací panely, tiskárny a faxy, vyberete svůj typ tiskárny a pravým tlačítkem myši vyberete odkaz „předvolby tisku“, v následném menu vybete odkaz „servis a údržba“ a „hloubkové čištění“). V případě, že stále nedosáhnete požadované kvality, vyndejte tiskovou hlavu, položte na savý ubrousek namočený v čistícím roztoku a nechte hlavu cca 2-3 hodiny nasát a poté vložte do tiskárny. Zkuste výtisk a popřípadě opakujte proces hloubkového čištění. Pokud ani takto hlavu nezprovozníte můžete ji k nám donést ( i s tiskárnou a my ji zkusíme uzdravit). Tento proces může pomoci problém s tiskem vyřešit. V některých případech je však znečitění takové (např. po velmi dlouhé době nečinnosti tiskárny), že je potřeba tiskovou hlavu vyjmout a vyčistit servisním zákrokem.

Tato problematika se pak týká jak tisku s originálními tak neoriginálními kazetami. Pokud tedy Vaše tiskárna vykazuje takovéto problémy s tiskem a tiskovou hlavou při užívání neoriginálních kazet, při koupi originálních kazet problém nevyřešíte, neboť i originální kazety samozřejmě instalujete do stejné tiskové hlavy! Jak již bylo řečeno, tyto kazety jsou pouze zásobníky a samy o sobě netisknou!

Laserové tonery

Nejspíše se jedná o špatný optický válec a je tedy potřeba toner donést k reklamaci a jeho okažité výměně.

B - Tiskárna cartridge, zásobník nebo laserový toner odmítá tisknout

Inkoustové cartridge

Pokud se jedná o cartridge kde je potřeba vypnout indikaci inkoustu (Hp 300, 301, 650, 901, PG 37, 40, 50, 510, 512, 540, 545, CL 38, 41, 51, 511, 513, 541, 546)je potřeba to opravdu udělat viz sekce - Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně

U ostatních cartridgi, pokud vypnutí indikace nepomůže, se jedná o závadu na kontaktech cartridge. Můžete kontakty cartridge opatrně očistit vlhkým hadříkem, zresetovat použitím obyčejné školní gumy nebo zresetovat tiskárnu. Pokud stále tiskárna odmítá tisknout, cartridge je vadná a je potřeba ji donést k reklamaci - řešíme výměnou.

Inkoustové zásobníky

U tiskáren Hp používající zásobníky Hp 364, 655, 935 je potřeba odsouhlasit informaci o používání neoriginálních cartridgi. Postupujte dle pokynu na obrazovce PC nebo displeji tiskárny, popřípadě zásobníky vyndejte a zandejte znova nebo resetujte tiskárnu.

U Tiskáren Hp používájící zásobníky Hp 10, 11, 88, 363, 932, 933, 940, 950, 951 bude pravděpodobně prošlá expirační doba čipu na tiskovém zásobníku. Problém se dá vyřešit vyjmutím zásobníku, úpravě datumu v počítači (cca posuňte je o 3 roky zpět) restartujte PC i tiskárnu a opětovně vložte zásobníky. Pokud tiskárna dále odmíta tisknout nebo se Vám takto upravovat PC nechce doneste nám zásobníky na reklamaci a my Vám je vyměníme.

U zásobníku Canon je potřeba vypnout indikaci inkoustu - viz sekce: Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně. Pokud tiskárna ani takto neprovede doplnění iknoustu je čip vadný a je třeba zásobník vyměnit.

U zásobníku Epson je potřeba vyměnit zásobníky softwerově přes program samotné tiskárny, viz sekce: Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně. Pokud tiskárna ani takto neprovede doplnění inkoustu, je čip vadný a je třeba zásobník vyměnit.

Laserové tonery

Ujistěte se že je toner správně umístěny popřípadě odsouhlaste používání neoriginálního zařízení. Pokud tiskárna toner nadále odmítá, je potřeba jej vyměnit.