Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
Po-Pá 10:00-18:00
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
06.05.2021
Nově u nás najdete kompatibilní velkokapacitní toner Hp CF244X
Zařadili jsme do naší nabídky nový velkokapacitní neoriginální toner Hp CF244X, jenž je větší variantou tonerů Hp CF244A s výtěžností až 2000 stran A4... číst celé
01.02.2021
Možnosti Dopravy
Rozšířili jsme síť partnerských doprávních společností a nově si balíček s tonery můžete nechat zaslat kromě Českou poštou, PPL a Zásilkovnou také s... číst celé
18.03.2021
Možnosti platby
Rozšířili jsme síť partnerských platebních společností a nově můžete kromě stávajících možnosti platby Dobírkou, Převodem na účet, PayPal nebo Platb... číst celé
Zobrazit všechny novinky

Možné problémy při tisku

Co dělat když je tisk nekvalitní? Jaké jsou příčiny a jejich řešení?

A - Špatný tisk - tisk je nekvalitní, chybí písmenka, plocha textu, vynechává řádky, netiskne všechny barvy, dělá skvrny a podobně.

Inkoustové tiskárny obsahující cartridge (černou a barevnou)

Cartridge je prázdná či u barevné cartridge chybí jen 1 barva, například žlutá - stačí koupit novou cartridge.

Cartridge je zaschlá - S inkoustovou cartridgi je dobré alespoň 1x týdně vytisknout dokument jenž obsahuje černou, modrou, červenou a žlutou barvu jinak může dojít k zaschnutí cartridge. V případě zaschnutí je třeba cartridge pročistit - vyndejte cartridge a ponořte trysky tiskové hlavy ponořit do horké vody (třeba v malé mističce, můžete přidat čistící prostředek na okna), nechte ji cca 30 minut nasáknout, poté důkladně osušte, vložte do tiskárny a spusťte čištění, případně hloubkové čištění trysek. Zkuste vytisknout stránku s plným textem a následně zvyšte kvalitu tisku na nejlepší. Pokud ani tak cartridge nedosahuje požadované kvality výtisku, nezbývá než zakoupit cartridg novou.

Inkoustové tiskárny obsahující zásobníky (minimálně 4 barvy)

Zásobníky jsou pouze nádržky s inkoustem, jenž přivádějí inkoust k tiskové hlavě a sami o sobě tak netisknou a vůbec nepřijdou do kontaktu s papírem. Tento chybný tisk je způsoben v drtivé většině znečištěnou či vadnou tiskovou hlavou v tiskárně.

Tisková hlava je soubor miniaturních trysek, kde každý soubor trysek má na starosti tisk z určité kazety (z černé, azurové, purpurové, žluté atd), které se vkládají zeshora do oddělené tiskové hlavy, jejíž dno obsahuje trysky jenž rozstřikují inkoust na papír. Pokud je nějaká z trysek ucpaná či znečištěná, tisk u dané barvy, o jejíž trysku se jedná, je slabší či vynechává nebo již netiskne vůbec.

Tento problém je způsoben především - znečištěním trysek prachem či jinými nečistotami, zaschnutím inkoustu v tryskách po delší nečinnosti tiskárny nebo spálením tiskové hlavy při tisku "na sucho".



Pro takové případy obsahují tyto tiskárny program čištění tiskových hlav v ovladači tiskárny ve Vašem počítači: Postupně vyberte v menu obrazovky vašeho počítače: Start, ovládací panely, tiskárny a faxy, vyberete svůj typ tiskárny a pravým tlačítkem myši vyberete odkaz "předvolby tisku", v následném menu vybete odkaz "servis a údržba" a "čištění trysek" nebo případně "hloubkové čištění trysek").

V případě, že stále nedosáhnete požadované kvality, vyndejte tiskovou hlavu (Pokud lze - u většiny tiskáren Canon lze hlavu vytáhnout, tiskárny Epson však mají tiskovou hlavu zabudovanou napevno), položte na savý ubrousek namočený v čistícím roztoku a nechte hlavu cca 2-3 hodiny nasát a poté vložte do tiskárny. Zkuste výtisk a popřípadě opakujte proces hloubkového čištění. Tento proces může pomoci problém s tiskem vyřešit.

Spálená tisková hlava - Inkoust v zásobníkách má také chladící účinky a pokud tisknete "na sucho" s prázdnými zásobníky, kdy použiváte třeba jen černou barvu, může dojít ke spálení trysek nejen u barevných výstupu a znehodnocení tiskové hlavy a tím i celé tiskárny.

Tato problematika se pak týká jak tisku s originálními tak neoriginálními kazetami. Pokud tedy Vaše tiskárna vykazuje takovéto problémy s tiskem a tiskovou hlavou při užívání neoriginálních kazet, při koupi originálních kazet problém nevyřešíte, neboť i originální kazety samozřejmě instalujete do stejné tiskové hlavy!

Laserové tiskárny a tonery

1. Toner již může být skoro prázdný - zatřepejte s ním, což vám umožní ještě pár výtisků.

2. Na optický válec se vám mohla dostat nečistota, jenž způsobí například tmavý či bílý proužek, opakující se skvrnu nebo tečky - jedná se pravděpodobně o prach nebo smítko na zeleném optickém válci. Vynejde toner a suchým savým ubrouskem očistěte optický válec toneru (zelený).

3. Mohlo dojít k poškození optického válce či jeho poškrábání a na výtisku se vám tak objevují pruhy, skvrny nebo tečky. Postupujte jako při bodu 2, avšak pokud je na výlcí škrábanec již nelze takto poškozený toner opravit a je potřeba zakoupit toner, případně opticky válec nový.

4. Silné vodorovné nebo svislé silné pruhy, příliš světlý tisk nebo černé stránky způsobuje špatné napětí mezi válci a je třeba zakoupit toner nový.

B - Tiskárna nepřečte cartridge, zásobník nebo laserový toner a odmítá tisknout

Inkoustové cartridge

Pokud se jedná o cartridge, kde je potřeba vypnout indikaci inkoustu (Hp 300,  301, 650, 901, PG 37, 40, 50, 510, 512, 540, 545, CL 38, 41, 51, 511, 513, 541,    546 a další) víc sekce - Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně

U ostatních cartridgi, pokud vypnutí indikace nepomůže, se jedná o závadu na kontaktech cartridge. Můžete kontakty cartridge opatrně očistit vlhkým hadříkem, zresetovat použitím obyčejné školní gumy nebo zresetovat tiskárnu. Pokud stále tiskárna odmítá tisknout, cartridge má nejspíše vadný elektronický čip a je potřeba ji reklamovat - řešíme výměnou.

Inkoustové zásobníky

U tiskáren Hp používající zásobníky Hp 364, 655, 935 je potřeba odsouhlasit informaci o používání neoriginálních cartridgi. Postupujte dle pokynu na obrazovce PC nebo displeji tiskárny, popřípadě zásobníky vyndejte a zandejte znova nebo resetujte tiskárnu.

U Tiskáren Hp používájící zásobníky Hp 10, 11, 88, 363, 932, 933, 940, 950, 951 bude pravděpodobně prošlá expirační doba čipu na tiskovém zásobníku. Problém se dá vyřešit vyjmutím zásobníku, úpravě datumu v počítači (cca posuňte je o 3 roky zpět) restartujte PC i tiskárnu a opětovně vložte zásobníky. 

U zásobníku Canon je potřeba vypnout indikaci inkoustu - viz sekce: Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně. Pokud tiskárna ani takto neprovede doplnění iknoustu je čip vadný a je třeba zásobník vyměnit.

U zásobníku Epson je potřeba vyměnit zásobníky softwerově přes program samotné tiskárny, viz sekce: Otázky a odpovědi a podsekce Jak správně vyměnit inkoustovou náplň v tiskárně. Pokud tiskárna ani takto neprovede doplnění inkoustu, je čip vadný a je třeba zásobník vyměnit.

Laserové tonery

Ujistěte se že je toner správně umístěny popřípadě odsouhlaste používání neoriginálního zařízení, či zkontrolujte zda toner obsahuje nepoškozený čip. Pokud tiskárna toner nadále odmítá, je potřeba jej vyměnit.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Copyright © 2020-2021 Drtoner
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz